Vagtplanen handler i virkeligheden bare om at vi sikrer os, at der altid er nogen fra Crew tilstede, så hallen ikke er uden opsyn på noget tidspunkt.
På den måde sørger vi for at:
- Der altid er nogen til at råbe: "BRAND", hvis det skulle blive nødvendigt
- Vi ikke frister nogle langfingrede sjæle alt for meget
- Deltagere altid kan få hjælp, hvis de har brug for det
At det så er oplagt at give dem med vagten, kiosktjansen, er bare en bonus der muliggør at holde den åben 24/4.
Vagterne er 8 timer ad gangen, og vi dobbeltbemander alle vagter, så man stadig har mulighed for at smutte kortvarigt. Så hvis der opstår et akut behov for det, så informerer man bare sin vagt-buddy, så han/hun ved at han/hun er alene for en stund.
Her er et eksempel på en vagtplan (taget fra efteråret):
Vi spørger om hjælp fordi vi af erfaring ved, at det er træls at have 4+ vagter pr. person.
Der er 11 vagtperioder i alt, med 2 mand pr. periode, giver det 22 vagter, fordelt på Crew + hjælpere. Vi er 9 i Crew p.t., men det er ikke altid alle fra Crew der deltager.
Kan vi bare ramme 11 personer i alt, kan vi komme ned på 2 vagter pr. mand.
Og som sagt, så sætter vi ikke en hjælper sammen med en hjælper, der vil altid være min. én fra Crew på vagt.